fredag 7. november 2008

MIKRONOVELLER


Ja, jeg har da fått i oppgave å skrive om mikronoveller og å skrive en, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne...

Vel, jeg leste en artikkel i A-magasinet for noen uker siden om mikronoveller. Jeg synes det virker litt rart å skrive bare seks ord som en hel novelle, da. Sånn som jeg tenker på det, er dette veldig vanskelig, og det kan ikke bli så veldig bra i det hele tatt, hvis ikke du er veldig flink til å skrive sånn generelt sett (jeg er vel kanskje litt negativ).

Så jeg får bare prøve, da, uansett hvor smertefullt det kommer til å bli. Jeg vil helst fortelle en historie bak en slik mikronovelle, men det er vel ikke meningen. Da blir den litt mer som en overskrift, egentlig. Og det er vel ikke meningen? Nei, jeg tror virkelig ikke det, Grethe. Okei, da så...

Så... (Nå ble det litt mange tre-punktums-greier her!) (Og paranteser). Ja, nå kommer den vel, min fine mikronovelle. Vær beredt! (Haha, speideren i meg slår til!) Her kommer den:

Gammel nabo ble som ny lillesøster.

Ja, det var fort over, det. Takk og lov.

1 kommentar:

LK sa...

Det var vel kanskje ikke så vanskelig likevel?