fredag 7. november 2008

JUNGELBOKA

Ja, vi var og så på Jungelboka med Adil den 17. oktober. Det var bra, og jeg har en del kommentarer til hele opplegget der.

Vi kom til Det Norske Teatret litt på 11, og skulle starte med en workshop med dansing og sånt. Heldigvis kom Adil og skulle snakke, og han snakket lenge og vel om livet sitt og så videre (det varte omtrent tre kvarter tenker jeg). Jeg likte at han snakket lenge, da trengte vi ikke å danse så lenge.

Deretter ble vi introdusert til noen av de andre som var med i forestillingen, som skulle lære oss en dans. Min klasse fikk da en som heter Maria, noe jeg er veldig glad for (vi fikk den desidert letteste dansen!). Dette med å danse var bedre en jeg fryktet, dansen var lett, selv for meg. Det dummeste med det var at det hele tiden var noen fra nrk som filmet oss. Jeg har sett dette klippet, og jeg så meg selv et par ganger. Ikke bra.

Etter vi var ferdige med all dansingen hadde vi en lang pause da vi kunne gjøre som vi ville, og det var deilig. Det var bra, jeg rakk å spise to ganger og gå en hel del rundt i Hovedstaden vår.

Da vi kom tilbake var det tid for forestilling. Jeg må si at det var den beste teateroppsetningen jeg noensinne har sett. Det var musikk, dans, skuespill... I tillegg var alt gripende og svært morsomt. Særlig gøy var det med apene som skulle imitere folk fra Oslo Vest/Bærum. Siden jeg går på skole i Bærum og opprinnelig er derifra, var dette helt hysterisk morsomt, og jeg lo litt også på grunn av at jeg kjenner folk som er som dem. Men jeg nevner ingen navn!

Denne forestillingen fungerte kjempebra i en "urban" setting. Med musikk som passet til og alt mulig... Denne forestillingen er ikke noe Disney trenger å være flaue for, for å si det sånn!

Under avslutningsscenen da Adil klatret opp i salen var vel alle vi som satt der ganske inni en slik lykkerus. Det var helt herlig å reise seg opp og klappe og juble. Takk for en kjempebra forestilling!

Bildet er fra detnorsketeatret.no

Det Norske Teatret

1 kommentar:

LK sa...

Flott å se at dere likte forestillingen like godt som oss. Kan jo av og til være bra å se verden gjennom andre enn Disneys øyne...