fredag 20. mars 2009

REKLAMEPROSJEKT

Vi har nettopp hatt et reklameprosjekt, der vi skulle lage en informasjonsfilm for skolen. Det var meningen at denne filmen skulle bli vist frem til de nye elevene som kommer på skolen til høsten, så de får et godt inntrykk av skolen, samt at de skal lære seg å finne frem på forskjellige steder på skolen.

Jeg synes dette prosjektet var veldig moro, jeg er egentlig ikke så glad i prosjektarbeid, men denne gangen var det bedre. Jeg kom nemlig på en super gruppe med personer som hadde ideer til filmen, samt en veldig flink redigerer.

Den aller første dagen med prosjektet samlet vi ideer vi hadde, og kom fram til hvordan vi ville lage filmen vår. Uken etter, da vi fikk en hel dag til prosjektet, filmet vi mesteparten av materialet vi trengte. Vi gikk rundt på skolen mens Herman filmet og Øystein tullet. Vi andre ble sånn halvveis med i filmen, enten frivillig eller ikke.

Da denne dagen var ferdig, hadde vi svært mye film derhav mye av det var ubrukelig. Til den neste uken klarte Kenneth å redigere nesten hele filmen, ta bort det vi ikke trengte og legge til skrift og andre effekter. Vi filmet litt mer denne dagen, men det var ikke mye.

Etter enda mer redigering var filmen ferdig. Det var egentlig ikke mange problemer med å lage filmen, men det var litt vanskelig å finne passende musikk uten å overstige grensen på 30 sekunder per sang. Det ble foreslått en del musikk som ikke ble tatt med (hovedsaklig fra meg), så annen musikk ble brukt istedet.

Jeg synes det ferdige produktet ble veldig bra. Det gjorde nok flere i klassen også, siden vi fikk noen stemmer.

Filmene laget av de andre gruppene i klassen var stort sett bra. Filmene hadde en del humor som gjorde det morsomt å følge med på dem. Jeg synes absolutt vinnerfilmen som vant fortjente tittelen sin, jeg håper denne filmen kan nå langt i konkurransen. Lykke til, vinnerfilm!

Gruppa mi: Herman, Kenneth, Kristine, Øystein og meg.

1 kommentar:

Hedvig sa...

Bra innlegg! Du har all grunn til å være fornøyd med resultatet, synes filmen var veldig bra, og ikke minst kreativ (på en litt koslig nerdete PC-måte som passer veldig bra til Sandvika). Og takk for lykke til- ønskene:) !