
Denne annonsen viser reklame for ulike boller man kan lage, man bare gjør som det står på annonsen: tin og hev, pensle, og stek! Så enkelt er det altså. Teksten Hjemmebakt! som er blikkfanget i annonsen, får meg til å tro at denne annonsen har folk som har dårlig tid som målgruppe. Dette gjelder såklart mange produkter, men er altså ekstra synlig i akkurat denne annonsen.
Teksten nedenfor det store bildet sier akkurat hvor lett det er å lage disse bollene. Her ser man også det antatte slagordet Hjemmebakt når du vil! som attpåtil er skrevet i litt "gammeldags" skrift. Dette assosierer med gamledager der folk (spesielt husmødre) hadde tid til å lage bakevarer til familien og barna sine. Dette spiller også på samvittighet, på en måte "å, søren, jeg har jo ikke tid til å lage ordentlige boller, dette er nok et godt alternativ, kanskje jeg burde prøve det?". I tillegg virker det store bilde svært fristende og observatørene får enda mer lyst på produktet.
Fargene på annonsen er veldig "hjemlige", som jeg liker å beskrive dem. Bildet har en varm fargetone, som minner om barndommen og gamledager og i tillegg skiller seg ut fra avisenes vanlige "kalde" og moderne farger.
For å konkludere virker ikke denne annonsen veldig spesiell. Slike annonser har jeg sett veldig mange ganger før i den gruppen som reklamerer for matprodukter. Men bollene ser gode ut, og man begynner faktisk å se på produktet som fristende og noe man godt kan prøve ut. Så den fungerer, til og med på meg.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar